Raděj pěšky než busem - přes Punta Yanayacu
Los Cedros Trek jsme přeběhli málem v rekordním čase :-)) A tak nám zbylo jídlo, čas a navíc chuť být v horách... A jelikož se nám k tomu nijak zvlášť nezamlouvala jízda busem přes Portochuelo, bylo rozhodnuto - hlavní "hřeben" překonáme po svých. Jízdou při které by "orel zmagořil" jsme se z Pomabamby dostaly až do Vaqueria. V zatáčce za ním jsmne opustili bus, poděkovali za přežití a vyrazili hledat nocleh.... Dost mě těšilo, že na mě nezbylo místo u okénka...
Druhý den stoupáme vytrvale do sedla Yanayacu, nějakých 1200 metrů převýšení. Všude kolem krásné hory a jezera, ani nevíme jak a jseme nahoře. Závěr byl trošinku vzdušnější, chodníček krapet ujížděl do údolí, ale v pohodě. Ze sedla se nám otevřel krásný výhled na okolní štíty - Chopicalqui i Contraheirbas.
Sbíháme dolů k jezeru a říkáme si - tady se bude spát.... Ale příroda je silnější, setkáváme se sodporem jedné krávy a hlavně jednoho býka. Kameny na něj neplatí, pořád si stojí na svém. Po chvíli nás přechází smích a radě se dekujeme do údolí. Po asi hodinovém sestupu konečně stanujem. Nacházíme dřevo a po jídle si děláme táboráček.
Jaké je naše překvapení, když zjistíme, že kráva i s býkem jsou tu zas! Pokud jsme pohromadě, tak to jde, ale jak se kdokoliv oddělí od ostatních, tak jsou po něm... Nepříjemné - nakonec Pájův bravurní zásah do rohu býka klidní a myse můžem sbalit a zmizet... Po asi 4 hodinách opalování, relaxace a mariáše scházíme k silnici z Punta Olympica do Carhuazu a máme štěstí, ihned jede auto a bere nás všechny. Jsou to filmaři točící dokument o tání ledovců - do nějakých 20ti let nemá být v těhle horách po ledovcích ani památky - a z Cordillera Blanca bude druhá Cordillera Negra... hrůzná představa.
Dokonce jsme si v tom dokumentu taky zaúčinkovali - ale kdo ví, jestli tu scénu s naším pochodovým cvičením použijí... Jejich auto byl Pickup Toyota a tak jsme se dovnitř vešli jen dva - kluci jeli na korbičče - krásné výhledy, ale hodně prachu... Po asi hodině cesty přijíždíme do carhuazu, loučíme se s filmaři a přesouváme se kolektivem do Huarazu, připravovat se na Pisco...

HomePage >>>  (C) Jiří Mašek 2005 - All Rights Reserved  <<<< FotoToulání ikonka