Malá Fatra: 14. - 17. 11. 2003
Dík mé spíše náhodné účasti nečekaný přechod hřebene Malé Fatry. V pátek před půlnocí z Prahy, po krátké pauze v Žilině už vystupujem ve Štefanové, procházíme Nové, Dolné a Horné Diery, což je zpestřeno trochou toho ledu a skrz Těsnou riznu docházíme na Mezirozsutce. Podnikáme výpad na Malý Rozsutec a nocujeme v bývalé chatě Pod Rozsutcom.
V neděli je tak nějak zataženo, ale neprší ani nesněží, jsou asi 2 pod nulou. Přes Stoh kloužem na Stohové sedlo a cestou na Polodňový Grúň se na chvíli trhají mraky a my se můžem těšit z výhledů. Přes vrchol Chlebu docházíme na chatu Pod Chlebem, kde pro dnešní noc zakotvíme. Pojíme v bufetu a uděláme si večeři a vůbec si užíváme klidu. Venku se zatím udělal tma, ale taky jasno a hvězdy - těšíme se, že v pondělí bude hezky.
A není, ráno jsou všude mraky, a k tomu začíná pršet. Vyrážíme zpět na hřeben, ve snilovském sedle se oběvuje sníh ve vzduchu, který se cestou na Velký Kriváň mění v ledovou tříšť hnanou dost silným větrem. Vrchol jsme dobyli, ale pak zvítězila rozvaha a následoval ústup do doliny. Zelená značka pod lanovkou připomínala spíše klouzačku, ale pár pádů nás nedokázalo rozhodit :-) PO silnici jsem došli k hospůdce, dali si oběd a busem vyrazily do Žiliny. A odtud již v podvečer přes Hranice na Moravě do Prahy, která nás uvítala krátce po jedenácté večerní.
Počasí sice moc nepřálo (výhledům), ale akce to byla moc hezká.

Skoro mě až překvapilo, jak je cesta do Žiliny na hromadnou jízdenku levná - cca 250Kč. A zpátky to dík kombinaci dvou vnitrostátních jízdenek vyjde ještě o něco levněji.
Osoby a obsazení:

Štefanová - vyrážíme do hor

HomePage >>>  (C) Jiří Mašek 2003 - All Rights Reserved  <<<< FotoZápisník ikonka